Julehilsen fra Volmax

Kjære kunder og samarbeidspartnere! 2021 går mot slutten og julen stormer mot oss. Det har vært et begivenhetsrikt år med mange aktiviteter vi kjenner godt. I tillegg har det vært et merkelig år på andre måter. Uansett er det viktig å sette pris på alle de kundene og samarbeidspartnerne vi har. På vegne av alle oss i Volmax, vil jeg derfor benytte anledningen til å TAKKE dere for et flott samarbeid i 2021 – og skue litt inn i 2022 …
Frank Nordby på serviceverksted Volmax.
ÅRETS SISTE REFLEKSJONER: Vi i Volmax takker for samarbeidet i 2021, samtidig skuer vi litt inn i 2022 med tanke på muligheter, men også utfordringer rundt blant annet leveringstider og rammebetingelser.

2021 – nok et «annerledesår»

Når vi skriver om 2021, kommer vi ikke unna hvordan Covid-19 har påvirket samfunnet, inkludert oss i Volmax. Vi har måttet redusere kapasiteten i perioder, vi har tatt forholdsregler, vi har utsatt Volmax-kurs både internt og ekstern, og vi har implementert rutiner vi ikke hadde tidligere. Alt for å møte deg som kunde og egne ansatte på tryggest mulig vis. På samme måte som det har påvirket oss i Volmax, vet vi at dere kunder og samarbeidspartnere også har blitt rammet. Det er imponerende hvordan dere har taklet dette, både overfor oss og i egne selskaper. Gjensidig respekt og forståelse har gjort hverdagen enklere å håndtere for oss alle.

NY LASTEBIL I 2022? Også Volvo og Renault opplever utfordringer med lange leveringstider på nye biler. Vi oppfordrer dere dermed til å snakke med våre selgere tidlig i prosessen.

Leveringstider og tilgjengelighet

På lik linje med alle andre leverandører, har også Volmax (Volvo og Renault) utfordringer med lange leveringstider på nye biler. Hovedårsaken til dette er koronapandemien. Vi har alle lest om underskuddet på halvledere som påvirker mange bransjer, i tillegg til andre sammenfallende hendelser som påvirker leveringstider. Vi ønsker å holde en dialog med dere rundt dette, slik at vi har felles forventninger rundt leveringstider. Vi oppfordrer dere derfor til å snakke med våre selgere for å få den mest oppdaterte informasjonen. Som en konsekvens av lange leveringstider, er tilgangen på brukte biler også redusert, noe som skaper en annerledes situasjon for deg som trenger lastebil(er). Dette er en utfordring vi må prøve å løse sammen – i mellomtiden er våre demobiler tilgjengelige for prøvekjøring.

DET GRØNNE SKIFTET: Volvo Trucks vil ha en full range med elektriske biler innen slutten av 2022 (FM/FMX/FH).

Det grønne skiftet

Hva som vil skje med teknologi, rammebetingelser og infrastruktur nå som «det grønne skiftet» er i gang, er like spennende for oss i Volmax, som det trolig er for deg som kunde. Volmax vil være en samarbeidspartner som er med på denne reisen sammen med dere! Vi ønsker å belyse både de utfordringene og ikke minst mulighetene det grønne skiftet kan gi. Det er derfor viktig at vi fremover skaper en felles forståelse for rammebetingelser opp mot tilgjengelige, tekniske løsninger.

Volvo har løsninger og pågående teknologiutvikling innen flere områder, som vi vil komme tilbake til i 2022:

·        Dieselbiler som kan benytte biodrivstoff

·        Gassbiler LNG/LBG tilgjengelige

·        FE/FL elektriske biler tilgjengelige

·        Full range elektriske biler tilgjengelige fra slutten av 2022 (FM/FMX/FH)

·        Hydrogen brenselcelleutvikling i samarbeid med flere andre leverandører, m.m.

 

Les mer om vårt seminar med tema alternative drivlinjer.

Les mer om elektromobilitet og Volvo Trucks' modeller.

ØKT LØNNSOMHET: Systematisk fokus på oppfølging av mennesker, maskin- og kjøretøypark, kan øke lønnsomheten i bedriften. Linx er et slikt administrasjons-verktøy som kan gi deg viktige konkurransefortrinn i 2022!

Økt lønnsomhet med enkle grep

Volmax’ kompetanseavdeling kan vise til flere caser der vi sammen med kunder har jobbet med å øke lønnsomheten i bedriften, gjennom systematisk fokus på oppfølging av mennesker, maskin- og kjøretøypark. Ved hjelp av rådgivning i kombinasjon med Linx som verktøy, vil vi være en samarbeidspartner som kan bidra til å øke deres fokus på:

·        Selskapets organisering for å oppnå de beste resultatene

·        Forbedret oversikt over eget materiell

·        Å forenkle jobben med å overholde lovpålagte krav om kjøre- og hviletid

·        Å forenkle miljørapporteringen, m.m.

Det finnes mange muligheter for å redusere forbruk, slitasje og skader ved å jobbe riktig med det man allerede har – dette vil gi de raskeste og beste resultatene, både miljømessig og ikke minst når det kommer til lønnsomhet. Ta gjerne kontakt dersom dere ønsker mer informasjon rundt dette!

Vi støtter «Superselma»

Julegaven i år går til barneprosjektet «Superselma» i regi av Støtteforeningen for kreftrammede. Vi håper at våre kunder og samarbeidspartnere setter pris på dette!

ÅRETS JULEGAVE: Midt i pandemien velger vi å gi «et lysglimt» til Superselma og barn som er rammet av kreft. Dét er vår julegave til deg i år.

Avslutningsvis ser vi frem mot et godt samarbeid også i året som kommer. Vår målsetning er at vi skal gjøre vårt ytterste for å bli bedre, dag for dag, innenfor alt vi driver med! Derfor imøteser vi all god dialog, slik at vi kan utvikle oss videre sammen – håper å høre fra deg (også) i 2022.

 

Vi i Volmax ønsker alle våre kunder og samarbeidspartnere

EN RIKTIG GOD JUL OG ET GODT NYTT ÅR!

Frank Nordby

Tilbud på ny bil?

Ta kontakt med oss for en hyggelig bilprat!